ERASMUS+ projekto vykdomo Riešės gimnazijoje „Sound in body, sound in mind “ Nr. 2019-1-CZ01-KA229-061156_2 dalyvių mobilumo savaitė Kroatijoje, 2022 birželio 12-18 d. d.

Štai ir atvykome į deja jau paskutinį Erasmus+ projekto "Sound in body - sound in mind" mobilumą Kroatijoje. Riešės gimnazijos komanda buvo sudaryta iš penkių moksleivių ir dviejų mokytojų. Paskutiniajame mobilume dalyvavo komandos iš Slovėnijos, Čekijos, Kroatijos ir Lietuvos.
Po ilgokos ir šiek tiek keliančios iššūkius kelionės, gerai išsimiegoję buvom pasveikinti Makarskos Stjepana Ivečevica pagrindinės mokyklos mokinių. Po muzikinio sveikinimo sekė smagios susipažinimo veiklos ir mokyklos aprodymas. Mokyklos kieme augančios palmės, tolumoj tyvuliuojanti turkio spalvos jūra ir dunkstantys kalnai, mums - šiauriečiams primena atostogas, tačiau čia vietiniai žmonės yra įpratę mokytis tokiomis sąlygomis. Taigi pasveikinti, susipažinę ir pavalgę priešpiečius pristatėme savo šalį - Lietuvą, Vilnių ir mokyklą. Mūsų merginos pasirodė puikiai. Tikros šaunuolės. Kitų šalių pristatymai buvo labai įdomūs, daug sužinojome ir pamatėme. Papietavę, lankėme Biokovo parko muziejų ir galiausiai gelbėjomės nuo 35 laipsnio karščio gaivioje Adrijoje.
Antroji mobilumo diena – fizinio aktyvumo diena. Vyko nuostabioji kelionė laivu Makarskos rivjera. Visos kelionės metu mus lydėjo kvapą gniaužiantys vaizdai : vandenų ramybė, kalnų didingumas ir spalvų vaiskumas. Kerinti išvyka  su maudynėmis, mankšta  ir plaukimu.
Trečiąją  dieną šalių atstovai iš Čekijos, Slovėnijos, Kroatijos ir Lietuvos buvo suskirstyti į keturias grupes: šokio, būgnų mušimo, chemijos eksperimentų ir kūno kultūros. Kiekviena tarptautinė grupė buvo sudaryta iš10 arba 11 moksleivių ir rotacijos principu išbandė 4 veiklas. Kiekviena veikla truko 45 min. Vieniems dalyviams labiausiai patiko chemijos eksperimentai, kitiems žaidimas kamuoliuku ar šaudymas iš lanko, tretiems būgnų mušimas. Vėliau sekė apklausos duomenų apie priklausomybę nuo interneto ir mobiliųjų įrenginių pristatymas diagramų pavidalu. Skirtingų šalių duomenys vienais aspektais buvo panašūs, kitais skyrėsi. Pristatymai buvo įdomūs ir neprailgo. Bendradarbiavimas pasiteisino dar kartelį. Šaunuolės lietuvaitės: viena dalyvė sukūrė diagramas, o kita dalyvė remdamasi savo asmenine patirtimi ir interpretuodama informaciją labai gyvai ir įdomiai ją perteikė. Dar kartelį - šaunuolės!!!
Po pietų lankėme buvusiame Pranciškonų vienuolyne įkurtą kriauklių muziejų. Gražumėlis. Vakare - šokome, mokėme kitus dalyvius savo šokio ir šėlome diskotekoje:)
Ketvirtoji mobilumo Kroatijoje diena prasidėjo kelione į istorija alsuojantį Romos imperatoriaus Diokleciano miestą - tvirtovę Splitą. Žavu buvo matyti kiek daug gyvybės yra imperatoriaus rūmų griuvėsiuose. Ir nejučiom susimąstyti: visgi koks trumpas ir trapus yra žmogaus gyvenimas ...
Štai jau ir paskutinė - penktoji mobilumo diena Kroatijoje, Makarskoje. Išvykome į Biokovo nacionalinį parką,  kopėme į kalnus ir leidomės nuo jų, įspūdingai pasivaikščiojome „dangumi“ "skywalk" ir pasimėgavome kvapą gniaužiančiais vaizdais. Erasmus+ projektas įvyko ir pavyko. Visi iškelti tikslai pasiekti, o lūkesčiai netgi viršyti. Tikiu, kad kiekvienas dalyvis įgijo naujos patirties ir įgūdžių, gilesnį suvokimą apie sveiką gyvenseną ir kultūrinę įvairovę, užmezgė naujas draugystes ir pažintis. Atsisveikinome su visais dalyviais tikėdamiesi susitikti dar ne vieną kartą. Erasmus +  projekto dvasia: bendrauti ir  bendradarbiauti pleveno ore.

2019-1-CZ01-KA229-061156_2 dalyvių mobilumo savaitė Slovėnijoje, 2022 gegužės 22-28 d. d.

Pagaliau įvyko ilgai lauktas Erasmus + projekto dalyvių  trečiasis susitikimas gyvai  Slovėnijoje, Šentjernej pagrindinėje mokykloje. Riešės gimnazijos komanda buvo sudaryta iš penkių moksleivių ir dviejų mokytojų.
Pirmos dienos įspūdžiai nuostabūs. Rytas prasidėjo gražiu muzikiniu pasveikinimu, vėliau sekė mokyklos erdvių aprodymas ir susipažinimo veiklos, po priešpiečių dalyviai iš Slovėnijos, Lietuvos, Kroatijos, Suomijos ir Čekijos pristatė savo šalis, miestus ir mokyklas. Šaunuoliai lietuvaičiai -  puikiai pavyko. Papietavus keliavome į žygį po nuostabias apylinkes: aplankėme Lipicos veislės žirgus, etnografinę sodybą ir vienuolyną.
Antroji mobilumo diena prasidėjo išvyka į Liublianą. Lankydami istorijos muziejų įsiamžinome instaliacijoje su įžymiom asmenybėmis palikusiom pėdsaką Slovėnijos istorijoje, pasimatavom romėnų šarvus ir pasivaikščiojom po nuostabiąją sostinę. Toliau vykome į šiaurę link įspūdingojo Bledo ežero, apsupto kalnų. O paskutinėje kelionės stotelėje Planicoje, patiems ištvermingiausiems pavyko įkopti į šuolių nuo tramplino su slidėmis trasos viršūnę. Grįžome namo šiek tiek vėluodami, tačiau pakerėti kalnų didingumo, žaliuojančių slėnių ir slovėnų svetingumo.
Trečioji mobilumo diena prasidėjo fizinio aktyvumo ir muzikinėmis veiklomis. Visi dalyviai buvo suskirstyti į penkias grupes: jogos, šokio, kopimo siena, muzikos ir fizinių galimybių testavimo. Užsiėmimas truko 45 min vienoje grupėje ir taip rotacijos būdu visi moksleiviai išbandė penkias veiklas. Labiausiai visus sužavėjo kopimas siena, kūrybiška muzikinė veikla, joga ir šokiai. Nors lietuvaičiai ir lygumų krašto šalies atstovai, tačiau atkakliai bandė pasiekti viršūnę. Po pietų pristatėme apklausos „Awareness“ (sąmoningumas) diagramas. Po trumpo poilsio, vakare, šokome  tautinį šokį ir mokėme kitų šalių moksleivius šokti. Smagų vakarą, sklidiną pačių geriausių emocijų vainikavo diskoteka.
Ir nepajutom kaip greitai prabėgo laikas ir išaušo ketvirtoji – aktyvių fizinių veiklų diena. Anksti ryte pajudėjome link Pirano, pajūrio miesto. Trumpai pasigrožėję miestu, gaivinomės šiltoje ir skaidrioje Adrijoje. Toliau sekė kelionė į karstinių urvų regioną. Sočių pietų kalorijas netrukus sukūrenome urvuose, ypač kopdami iš jų.
Nepastebimai praūžė laikas ir štai jau penktoji mobilumo Slovėnijoje diena. Anksti ryte susitikę po kvapniąja liepa patraukėme į 10 km žygį po apylinkes, po žygio vykdėme įvairias veiklas: gaivinomės upėje, mokėmės irstytis irklente ir kanoja, žaidėme paplūdimio tinklinį. Įvykdėme visas veiklas ir tikslus numatytus mūsų projekte, kuriuo skatiname sveiką gyvenimo būdą, aktyvią fizinę veiklą ir savo emocinės būsenos suvokimą. Prisiminsime svetingąją Slovėniją dar labai ilgai.

Projekto koordinatorė Gailutė Laurynienė

 

       Riešės gimnazija dalyvauja tarptautiniame bendrojo ugdymo mokyklų mainų partnerystės Erasmus + projekte ,,Sveikame kūne – sveika siela”.
Projekto trukmė  - 3 metai: nuo 2019-09-01 iki 2022-08-31.
       Mūsų projektą vykdo vidurinės mokyklos iš Čekijos, Suomijos, Kroatijos, Vokietijos, Slovėnijos ir Lietuvos. Jis skirtas 12-16 metų mokiniams. Daugiausia dėmesio skiriama fizinei, psichinei, emocinei ir socialinei paauglių sveikatai.
       Mūsų tikslas yra parodyti mokiniams, kad sveika gyvensena susideda iš įvairių aspektų - ne tik iš fizinių pratimų, bet ir sveikos mitybos, pozityvaus mąstymo, gerų tarpusavio santykių ir kad aktyvus požiūris yra labai svarbus norint pasiekti gerą fizinę ir psichinę sveikatą.
       Mes taip pat norime pasiūlyti jiems tarpkultūrinę patirtį su kiekvienu partneriu šalimi/miestu/mokykla. Projektas turi teorinę ir praktinę dalį. Pirmoje dalyje mokiniai tyrinės ir pristatys savo rezultatus įvairiomis su sveika gyvensena susijusiomis temomis (pvz. fizinio aktyvumo reikšmė, sveiki santykiai, dėmesingumas, gerovė, mityba, mobiliųjų telefonų naudojimas ir socialinė žiniasklaida), o antroje dalyje dėmesys sutelkiamas į praktiką, suteikiant mokiniams galimybę keisti savo idėjas, įgyjant naujų žinių ir išbandant įvairią veiklą, orientuotą į sveikatą.
       Dalyviai turės galimybę susitikti 6 projekto susitikimuose - kiekvieną iš jų organizuoja viena iš mokyklų partnerių. Maždaug 4–6 mokiniai ir 2 mokytojai turi galimybę dalyvauti kiekviename susitikime. Anglų kalba yra pagrindinė mūsų projekto kalba.
       Projekto metu mokiniai dalyvaus įvairiose veiklose, tokiose kaip komandos formavimas, į sportą orientuotos užduotys (žygiai pėsčiomis kiekvieno projekto susitikimo metu, žiemos užsiėmimai lauke, dviračių sportas, paplūdimio tinklinis, joga, pilatesas ir kt.), muzikos ir šokių dirbtuvės (repetuojant bendrą pasirodymą, Flash Mobas, liaudies ir šiuolaikiniai šokiai), mokslo laboratorijos veikla ir eksperimentai (biologija, chemija, fizika), maisto gaminimas ir sveikų užkandžių paruošimas (subalansuota mityba). Kita veikla apims ekskursijas su gidais į ypatingos reikšmės vietas. Taigi projekte naudojami metodai: komandinis darbas,  grupinis darbas, porinis darbas, pristatymai, diskusijos, pamokos, meniniai renginiai („Erasmus +“ vakarai kiekvieno projekto susitikimo metu), sportinė veikla, apklausos ir analizės ir visa tai yra pagrįsta Patirtiniu mokymusi, kitaip tariant, mokymusi veikiant,  kai besimokantieji kuria savo žinojimą, įgauna įgūdžių, ugdosi gebėjimus  ir vertybes iš tiesioginės savo, o kartais ir kitų patirties.
       Pagrindinius rezultatus, kuriuos tikimasi pasiekti įgyvendinant projektą, galima suskirstyti į dvi grupes: pirmasis yra glaudžiai susijęs su visais dalyviais, o kitas – daug plačiai paplitęs poveikis. Visų pirma mes tikimės, kad dalyvavę mūsų projekte dalyviai žinos platesnę žodžio  „sveikata“ ir „sveika gyvensena“ reikšmę ir būtinybę būti sveiku žmogumi. Mes norime tai pasiekti teigiamais pavyzdžiais ir skatinančia veikla, kuri yra įdomi ir maloni nei atgrasančios paskaitos. Ne tik mokiniai, bet ir taip pat mokytojai turės galimybę sužinoti apie šiuolaikinius ugdymo metodus ir sistemas. Mokytojai taip pat turės galimybę praplėsti savo akiratį ir palyginti, aptarti įvairius „sveikatos ugdymo“ būdus atitinkamose mokyklose- partnerėse.


Pirmojo susitikimo metu Čekijoje išrinktas Erasmus projekto logotipas, sukurtas Vokietijos moksleivių.
 

Informaciją apie projektą, veiklas, kelionių nuotraukas ir video medžiagą galite matyti ir sekti Facebook sukurtoje grupėje: RG Erasmus +

https://www.facebook.com/groups/RG.Erasmus